Vatten

Har egen brunn

Inget regn

Hur mycket törs man vattna?

Jag och djuren är beroende av vattnet från brunnen. Men också växterna.

Planterade 100 sparrisplantor, och har 7 eller 8 stänglar. Har 90+% dött av uttorkning? Jag kommer inte hinna lära mej nog om självförsörjning innan jag dör! 

Köpte också wasabiplantor som tydligen inte var vana vid uteliv. Överlever rötterna?

Köpte också pepparrot. När jag rev bort ogräset där dom skulle stå slet jag bort - Japp - just pepparrotsplantor. Måste dokumenterat var jag slanger fröer. 

Inte nöjd med mej själv just nu.

______________________________________

2023

Så har kommunen kommit ihåg att jag inte kopplat upp mig till deras kommunala vatten och avlopp.

Jag visste att föregående ägare hade gett tillstånd att lägga rören över tomten.

Vilket dom gjorde och grävde sönder mina jord värme slingor. 2015

2023 kom dom ihåg att jag inte betalt för det nöjet...

140 000 vill dom ha för att rören går förbi mitt hus, på min tomt och att jag kan koppla upp mig till deras kommunala vattennät. Men för att få vatten och avlopp måste jag gräva och lägga dom rören själv från påkopplimgspunkt till hus. Jag har inte en aning vad det skulle kosta... lika mycket? 140 000? Mer? Vet inte.

Jag tycker att jag har ett fullt fungerande vatten och avlopp. Jag vill inte ha deras

Och jag tycker jag borde vara den som får kompensation för att dom får ha rören på min mark så att jag inte får plantera träd... + att mitt då relativt nya jordvärme system blev ett system med reparationer. Defekt.

@##@&@ satan i gatan !!!






Kommentarer